Nauczycielki:
mgr Patrycja Jeleniewska
mgr Małgorzata Krajewska
PAŹDZIERNIK
W ramach tematów tygodniowych:
„Idzie jesień… przez las, park” - 2 tydzień
- poznamy oznaki jesieni w parku
- wspólnie stworzymy kącik przyrodniczy w grupie
- poznamy jesienne dary
- porozmawiamy o konieczności dbania o środowisko naturalne
- poznamy budowę liścia
„Idzie jesień… przez sad”
- poznamy różne owoce, ich wygląd, smak oraz wartości odżywcze
- dowiemy się w jaki sposób przechowywać i jak przetwarzać owoce
- poznamy zagrożenia wynikające z braku higieny i niezdrowego trybu życia
- wzbogacimy doświadczenia smakowe
„Idzie jesień… przez ogród”
- poznamy różne warzywa oraz ich wartości odżywcze
- dowiemy się w jaki sposób przechowywać i jak przetwarzać warzywa
- wzbogacimy doświadczenia smakowe
„Idzie jesień… do zwierząt”
- dowiemy się w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
- poszerzymy wiedzę na temat wybranych zwierząt leśnych
- będziemy kształtować postawy proekologiczne
„Co z czego otrzymujemy”
- dowiemy się jak powstaje wełna, pieczywo i mleko
- poznamy procesy produkcyjne
- będziemy wyrabiać szacunek do ludzi pracujących przy różnych produkcjach
W ramach pojęć matematycznych:
- „W spiżarni” – zajęcia matematyczne inspirowane wierszem B. Szelągowskiej. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci oraz umiejętności rachunkowych. Stosowanie określeń: tyle samo.
- „W sadzie” – zajęcia matematyczne. Określanie nazw i cech warzyw. Przeliczanie elementów, stosowanie określeń tyle samo, więcej i mniej.
- „Zajączek i przyjaciele” – poznanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy. Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- „W piekarni” – zapoznawanie z etapami powstawania mąki, przeliczanie w zakresie 3
