Nauczycielki:
mgr Marzena Sokolnicka
mgr Emilia Michalewicz
► 4.09 (czwartek) o godzinie 17.00 odbędzie się zebranie organizacyjne. Serdecznie zapraszamy wszystkich rodziców (bez dzieci).
Prosimy o zabranie ze sobą długopisów.
► Prosimy o przyniesienie zdjęcia dziecka o wymiarach 13x15 lub 10x15 do naszego urodzinowego pociągu.
► Zajęcia dodatkowe:
ANGIELSKI: wtorek, środa, czwartek 9:30-10:00
RYTMIKA: wtorek 11:45-12:00, czwartek 10:00-10:30
TAŃCE: 9:20-9:35 (co drugi tydzień)
TEMATY KOMPLEKSOWE:
„Przedszkolak to ja"
- zapoznanie się z paniami i dziećmi z grupy
- adaptowanie się dzieci w grupie przedszkolnej poprzez uczestnictwo w zabawach integracyjnych
- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii
- współdziałanie i komunikowanie się w grupie, uczestniczenie we wspólnych zabawach
- rozwijanie słownictwa: nazywanie i wskazywanie przedmiotów z najbliższego otoczenia, określanie ich kolorów
- uczestniczenie w zabawach muzyczno- ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych.
„Moja grupa"
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy i identyfikowania się z nią
- określanie właściwych i niewłaściwych zachowań
- kształtowanie umiejętności stosowania się do ustalonych zasad grupowych
- identyfikowanie się z grupą Misie
„Droga do przedszkola”
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się na drodze
- rozwijanie świadomości nt. znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym, poznawanie wybranych znaków drogowych
- poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola: policjant- nazywanie wykonywanych przez niego czynności, narzędzi,
przyborów potrzebnych do pracy
„Idzie jesień...przez las, park”
- rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
- rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni
- zapoznanie z oznakami jesieni w parku
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w bliskim otoczeniu przedszkola
- obserwowanie drzew w bliskim otoczeniu przedszkola, domu; dostrzeganie zmian kolorów liści
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- gromadzenie owoców drzew w kąciku przyrody; wykorzystywanie ich do wszelkiej działalności - matematycznej, plastycznej, muzycznej,
w relaksacji lub w ćwiczeniach ruchowych
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
• porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na cechy (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków,
kredki do kredek);
• rozwijanie orientacji przestrzennej- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok;
stosowanie pojęć: duży- mały;
• zapoznawanie z wyglądem koła
To My
Misiowa orkiestra